روسيه

مشاوره و روانشناسي

روسيه

۱۱۱ بازديد ۰ نظر

چرا روسيه براي ادامه تحصيل مناسب است؟روسيه از نظر علمي داراي جايگاه والايي در جهان بوده و از پيشرفته‌ترين كشورها در رشته‌هاي علوم پايه، رياضي، فيزيك، شيمي، هوا‌فضا، فني و مهندسي، نانوتكنولوژي، هنر و موسيقي و غيره است. نزديك بودن فاصله تهران به مسكو (حدود 30 : 3 ساعت)، روابط بسيار خوب مابين دو كشور ايران و روسيه، مهمان‌نوازي مردم روس، تغذيه شبيه به ايران، معماري بسيار زيباي مسكو و‌… دانشجويان فراواني را ساليانه مشتاق به ادامه تحصيلات در مسكو، سن پطرزبورگ و ساير شهرهاي روسيه مي‌كند. پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي ‌رشد و تعالي روسيه سرعت فزاينده‌اي يافت و از نظر علمي، اجتماعي و فرهنگي نيز از اكثر كشورهاي اروپايي و حتي در برخي زمينه‌ها از امريكا پيشي گرفت.
وجود دانشمنداني چون پاولوف، مندليوف، لومونوسف، ساخاروف؛ شاعران و نويسندگاني مانند پوشكين، تولستوي، چخوف، داستايفسكي؛ موسيقيداناني چون چايكوفسكي؛ مشاهيري مانند يوري گاگارين (اولين فضانورد جهان) و كالاشينكوف (سازنده مسلسل كلاشينكوف)؛ روسيه را از بعد علمي و فرهنگي از ساير كشورهاي جهان متمايز ساخته است.
هزينه دانشگاه‌هاي روسيه مسكو با خوابگاه ساليانه حدودا بين 4 هزار تا 6 هزار دلار امريكا است. لازم به ذكر است هزينه تحصيل در رشته‌هاي هنري (موسيقي، كارگرداني و نقاشي) و دانشگاه دولتي مسكو و آرشيتكت دانشگاه مارخي بالاتر است. همچنين هزينه زندگي دانشجويي در مسكو ماهيانه بين ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار امريكا است. يكي از مزاياي تحصيل در روسيه هزينه مناسب دانشگاه‌ها است و همچنين دانشگاه‌هاي روسيه از لحاظ علمي در جهان رتبه‌هاي بالايي دارد.
خوابگاه‌هاي دانشگاه‌هاي روسيه نسبتا مرتب و امنيت كاملي دارد و از نظر تجهيزات آزمايشگاهي و كتابخانه و آموزشي عملي بسيار مجهز و پيشرفته‌اند و امكانات بسيار خوبي در اختيار دانشجويان قرار مي‌دهند.
روسيه از نظر امنيتي بسيار مراقب اتباع خارجي خود است و مخصوصا مسكو شهر بسيار آرام و امني براي تحصيل به حساب مي‌آيد. برخلاف آنچه رسانه‌هاي اروپايي به دليل رقابت با روسيه سعي مي‌كنند اين كشور را كشوري ناامن جلوه دهند و هميشه بيم از آن دارند كه  كشور روسيه روزي از نظر علمي و صنعتي از كشورهاي اروپايي و امريكايي بسيار پيشي گيرد ولي واقعيت امر اين است كه روسيه امروزي كشوري بسيار پيشرفته، مدرن، قانونمند و زيبا است.
بسياري از دانشجويان از يادگيري زبان روسي هراس دارند و مي‌گويند كه زبان روسي زبان سختي است ولي اگر دانشجو در مدت يك سال به طور جدي به آموزش زبان روسي بپردازد نه تنها زبان روسي براي او سخت نيست بلكه زباني شيرين براي دانشجو به نظر مي‌رسد و پس از يك سال دانشجو مي‌تواند به راحتي به زبان روسي صحبت كند هر چند ممكن است از لحاظ دستور زبان اشتباهاتي داشته باشد كه اساتيد دانشگاه در اين موارد خيلي به دانشجو سخت نمي‌گيرند و به مرور زمان نيز اين اشتباهات كم مي‌شود.
البته بهتر است دانشجوياني كه قصد تحصيل در روسيه را دارند از ايران شروع به آموختن زبان روسي كنند كه در هنگام ورود به روسيه بتوانند امورات زندگي خود را بگذرانند. به دانشجويان توصيه مي‌شود كه مقطع كارشناسي را در يكي از دانشگاه‌هاي داخل ايران طي كنند و براي ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر (كارشناسي ارشد و دكترا) به روسيه اعزام شوند.
روسيه با 17 ميليون و 75 هزار و 400 كيلومتر مربع وسعت به تنهايي بيش از ۷۶ درصد خاك اتحاد جماهير شوروي سابق را تشكيل مي‌دهد و در حال حاضر با اشغال حدود ۵/١١ درصد خشكي‌هاي كره زمين، بزرگ‌ترين كشور جهان محسوب مي‌شود. جمعيت روسيه ١۴۸ ميليون نفر بوده و بيش ار 100 مليت و قوم در روسيه زندگي مي‌كنند. زبان روسي زبان رسمي بوده و اكثر مردم روسيه تابع كليساي ارتودكسند. روسيه ۲١ جمهوري خود مختار، ۴۹ استان و 2 شهر برزگ مسكو و سن پطرزبورگ را دارد كه به تناوب هر يك پايتخت بوده‌اند. در حال حاضر پايتخت روسيه شهر مسكو است؛ كشوري كه در ناحيه مركزي بخش اروپايي واقع شده و تاريخ بناهاي آن به سال ١١۴۷ ميلادي مي‌رسد. بزرگ‌ترين مراكز علمي و آموزش عالي در روسيه است كه بيش از ١۵۰ دانشگاه و مركز آموزش عالي مورد تائيد وزارت علوم و وزارت بهداشت ايران در روسيه فعاليت مي‌كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.