روش هاي درمان اوتيسم

مشاوره و روانشناسي

روش هاي درمان اوتيسم

۱۱۹ بازديد ۰ نظر

روش هاي درمان اوتيسم 

با وجود پيشرفت علم پزشكي در سال هاي اخير هنوز درمان قطعي بيماري اوتيسم پيدا نشده است , در سال هايي كه اين بيماري در بين كودكان شيوع يافت دانشمندان تمام تلاش خود را براي يافتن منشا و درمان اوتيسم به كار گرفتند البته تا حدودي هم موفق بوده اند و توانستند رشد و پيشرفت اين بيماري را متوقف كنند . 

اغلب افراد به دنبال روش هاي درمان اوتيسم هستند تا فرزندان و كودكانشان بهبود يابند اما گاهي با پاسخ هايي از سوي پزشكان مواجه مي شوند كه اميد خود را از دست داده و دست از تلاش برمي دارند حال اين سوال پيش مي آيد كه آيا اوتيسم درمان ميشود ؟

روش هاي درمان اوتيسم شديد 

اوتيسم شديد در مقايسه با اوتيسم خفيف راه درمان دشوارتري دارد و نياز به صرف وقت و هزينه ي بيش تري خواهد داشت . 

اما خوشبختانه روشهاي درماني براي اتيسم بوجود آمده است كه كه به كودكان اتستيكي كمك مي كند تا توانايي هاي خود را افزايش بدهند و حتي برخي نيز توانسته اند با كمك اين شيوههاي درمان اتيسم به بهبودي كامل برسند.

اين رويكردهاي درمان اوتيسم علاوه بر اينكه كمك مي كنند تا رفتارهاي اختلالي كودك كم شوند ، همچنين كار هاي استقلالي را نيز به كودك مي آموزند تا كودك بتواند به طور مستقل نيازهاي خود را برآورده وبه تدريج به يك زندگي عادي برسد .

همه مي دانيم كه رفتارها و اختلالات در كودكان داراي اختلال اوتيسم بسيار متفاوت و متغير است ، تا كنون چندين برنامه درماني براي كودكان اوتيسمي مد نظر قرار گرفته است كه هر كدام موفقيتهائي نيز به دنبال داشته اند .

در درمان كودكان اوتيستيك بايد حتما اين مورد در نظر گرفته شود كه روش درمان اوتيسم براي هر كودك بايد متناسب با توانائي ها و شدت اختلالات او برنامه ريزي شود .

درمانهايي كه حول محور كودك اوتيسم قرار دارد :

1. خود كودك اوتسيتيك ،

2. والدين وي

3. و متخصصان درمانگر است .

مسلم است كه كودك داراي اوتيسم در واقع نقطه اي است كه مجموعه برنامه ريزي در حول آن سازمان مي يابد و نيازهاي وي در زمينه بازپروري ، تعيين كننده محتواي برنامه هاي ويژه خواهند بود .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.